måndag 26 oktober 2009

Kan någon komma hit och diska min disk åt mig? Jag skulle uppskatta det..

Det finns tydligen dagar den här veckan också, även efter tisdag. Who knew? Inte jag i alla fall. Mina vänner frågade mig om hur min vecka ser ut. Jag insåg då att jag inte har en aning. Har jag lektioner den här veckan? Jag har ju saker jag ska läsa till på onsdag, så antagligen har jag en lektion då..
Men sen då? Har jag något på torsdag? Frågetecknen är många, men med min start på den här veckan, med näsblod, skärsår å bara allmän värk, så kanske är det lika bra att bara ta veckan som den kommer...

Jag har funderat på det här med vaccinet mot grisflunsan. Jag gjorde inte det så mycket innan jag vaccinerade mig, men efter en halv vecka av så jävla mycket smärta så gjorde jag det.
Jag tog det i onsdags. I torsdags hade jag så ont i armen att jag ville döda någon. På fredagen hade det lugnat ner sig något, då ville jag bara hugga av mig armen. Sen har det faktiskt succesivt lugnat ner sig, men den är fortfarande öm och jag kan verkligen inte sova på vänster sida. Jag har problem med min vänstra axel och den mer eller mindre kräver att jag ska sova på vänster sida. Men jag kan inte! Jag har knappt sovit något på fem dagar. Kunde ingen ha sagt till mig innan att jag skulle få apont?! Snart är det dessutom dags för andra sprutan. JAG VILL INTE!!

En annan sak jag funderar på just nu: Varför sticker det i min hand? Är den påverkad av axeln? Råkade jag hitta en nerv i fingret med kniven idag? Eller är det från när jag stack mig med kniven i ett annat finger? Kanske blodbristen från dagens återkommande näsblod? Är det vaccinhelvetet?

Jag är inte emot vaccinet, inte helt i alla fall. Jag är bara sur över att jag har ont i halva kroppen på grund av det. Och ja, mamma har säkert rätt; det är antagligen bättre med det här än med svininfluensan i mina klena lungor. Men det kommer jag ju aldrig få veta nu, eller hur?!

Tycker femman att det är klokt att börja visa en svensk version av ett rätt dåligt program från MTV? Varför går alla kanaler ner sig så mycket? Det är inte bara lättlurade idioter som tittar på tv..fast det är väl det vi har public service till. Nej, har ni sett barnprogrammen nu för tiden? De är ju så sanslöst dåliga. Ska de lära ungar saker, eller finns tv verkligen bara för att fördumma befolkningen?

Nu började det sticka i min högra hand också...

Det är november på söndag. Hur hände det?

2 kommentarer:

Mamma sa...

Jag gillar inte att diska, annars skulle jag hjälpa dig

Mala sa...

Alla barnprogram är inte dåliga. Kolla in Fåret Shaun eller Evas superkoll!