onsdag 28 oktober 2009

"Mr Sara Sahl"

Tydligen så är det svårt att läsa ordentligt på pass. När jag flög upp till Ume förra veckan hade jag blivit incheckad som kille. Tack tänkte jag, tur att jag inte går omkring och tror att jag ser ut som kille..
När jag på söndagen skulle flyga hem så ropar de upp mitt namn; Sara. Jag heter inte Sara säger jag. Då visar han som ska kolla mitt bordingkort att det faktiskt står Sahl/Sara på det.
Hur svårt kan det vara egentligen?! Varför vill Malmö aviation byta namn och kön på mig?

Idag när jag vaknade kom jag på att jag har körkort. Det känns overkligt. Pappa är osäker men jag SKA låna hans bil i veckan, vare sig han vill eller inte. Jag undrar hur det kommer kännas när man sitter i en bil och kör och ingen annan finns i bilen och berättar hur man gör...

Jag hoppas att vägverket vet att jag är tjej och att jag heter Anna. Fast jag kanske får ett nytt efternamn eller personnummer av dem.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ett namn till att lägga till i listan

Mala sa...

Hallå där herr Sara, det heter faktiskt Transportstyrelsen. Varför vill du byta namn på dom? ;)