fredag 22 juli 2011

Åh ljuva sovmorgon!

Jag lämnade lägenheten 45 minuter senare än vad jag brukar. Inte för att jag öppnade senare idag, utan för att jag idag lämnade min systers lägenhet. Den ligger i samma kommun som mitt jobb. Så istället för att lämna en kommun, åka igenom en andra för att sedan åka långt in i och jobba i en tredje så var jag redan rätt. Jag åkte BARA saltsjöbanan, inte två tunnelbanelinjer med tusen människor och sen saltsjöbanan. Helt underbart!
Jag hann inte ens bli trött igen under resan. Jag hann ju knappt reagera på att jag åkte. Knappt 20 minuter tog det, plus väntetid, jag gick visst lite tidigt från lägenheten. Jag är helt lyrisk över denna upplevelse.

Fast jag glömde vattna blommorna, vilket egentligen var anledningen till att jag var där. Jag får åka dit efter jobbet igen. Men det tar ju bara 20 minuter så det är lugnt! Och sen får karln hämta mig. Perfekt plan!

Kom på att jag faktiskt passerar ännu en kommun på väg till jobbet från mitt hem..

Impulsbeslutet att sova i systerns lägenhet betydde dessvärre att jag inte kunde ladda min telefon, så den är död. Men det gör inget för det tog bara 20 minuter till jobbet idag!

1 kommentar:

Lisa sa...

Vilken underbart härlig inställning du har!
Men kan man klandra dig, när du bara hade 20 minuter till jobbet?! =)