onsdag 20 juli 2011

Jag är trött

Fråga: Bara för att jag ser ung ut, måste man då fördumma mig?

Blev precis hånad av en man som påstod att jag inte vet vad Stasi är..
Kunden innan pratade med mig med bebisröst, fast det var först efter att han såg mig. Han pratade helt normalt när jag hade ryggen mot honom..

Igår tänkte jag: Om jag överlever denna dag(helt ensam i bokhandeln hela dagen) så kommer jag klara av resten av veckan(helt ensam i bokhandeln varje dag). Men efter den här starten på dagen har jag börjat tvivla, klockan är elva, jag har haft öppet i en timme.

Förra veckan läste jag något om att det är sämre väder i veckorna än på helgerna. Var?
Inte gäller det Nacka och Sumpan i alla fall. Det var tråkigt väder i helgen, jag var iofs på landet men det var tråkigt i Stockholm med har folk sagt. Det är jättefint väder idag, precis som igår. Precis som de flesta dagar när jag står i den lilla boklådan.

Jag ska sätta upp en skylt där det står: Nej, jag säljer inte frimärken.
Så slipper jag höra den frågan 30 gånger varje dag.

Snart är det semester! Jag ska vara ledig hela fem dagar i rad! Ja, jag är bitter..

Inga kommentarer: