lördag 31 maj 2008

22.15...läggdags

Min lilla dagsberusning la sig. Och mitt goda humör med den. Jag blev trött och less på alla människor som hade med skolan att göra. Fisförnäma musikare som inte kan applådera åt andra än sig själva, alla gamla tanter och gubbar som sköter skolan (en av dem heter Anna-Märta), min klass, och Stolpskottshelvetet.
Egentligen började min irritation redan på dagen när jag var i skolan. Jag gick dit, det tar ca 25 minuter, för att betala dator och middag, och för att lämna in nyckelpluppen, samt ta reda på hur det blir med min examensarbetesproduktion i sommar. Två av fyra gick bra. På dörren till expeditionen står det: Studenttid 11.30-12.30. Så jag var där 11.30, för att vara säker på att jag skulle få allt gjort. Dörren till expeditionen var låst, dörren till Stolpskottet var låst, ingen personal så långt ögat kunde nå. Tillslut hittade jag han som jag skulle betala dator och middag till, så jag betalade snällt. Jag hittade också de andra jag skulle prata med. Jag stack in huvudet hos dem, de satt och åt lunch. Jag sa att jag ville lämna in nyckelpluppen, då tittade alla på mig som om jag var fem år och bara ville ha uppmärksamhet. "Vi äter faktiskt nu, vi har avslutningslunch. Kan vi ta det en annan dag". Jag sa Nej, det är sista dagen idag, jag åker härifrån på söndag. Då bad de mig att vänta en halvtimme. Jag sa nej. Då drog det ner det till en kvart. Jag gick därifrån och muttrade något om att det står 11.30 på dörren. Jag kunde inte vänta en kvart. Jesper var redan på väg med bilen för att hämta upp mig så att vi kunde förbereda för dagen. Så jag gick till Jana i min klass och bad henne att lämna in den.

Sen blev det kväll. Tal hölls, som inte gick att höra när man satt längst bort. Examensbevis delades ut (jag fick utbildningsbevis eftersom jag inte är klar än). Sånger sjöngs. Jag blev uttråkad.
Jana hade inte lämnat in nyckelpluppen, men gav mig depositionspengarna jag skulle få tillbaka ändå.
Tillslut kom maten! Förrätten var god, huvudrätten sådär (potatisen var hård, grönsakerna existerade knappt och kycklingen blev kall i väntan på ny potatis), efterrätten var jättegod.
Efter maten började folk droppa av, alla skulle till Kåren. Jag gick och pratade med Stolpskottet för att ta reda på hur det blir med tekniken jag behöver till mitt examensarbete. Det gick inte så bra. Han började med att fråga om vi kan ta det måndag. Vad är det som är så svårt att förstå med att JAG ÅKER PÅ SÖNDAG?! Jag sa Nej. Då säger han Du vet väl att kameran du skulle ha har pajjat? Ja, det visste jag. Men inte på grund av att han hade talat om det för mig, utan tack vare att Jesper hade sagt det till mig. Sen började han tjafsa om att skolan kanske inte vill låna ut teknik eftersom jag inte är elev längre. Då brast det för mig. Inte på det där riktigt ilskna viset som jag är rätt bra på, jag var faktiskt fortfarande medveten om vad jag sa. De kan inte först säga att det går bra att jag gör mitt examensarbete i sommar, och att det är okej att låna teknik och sen ta tillbaka det!! De kan inte säga så på examensmiddagen! De borde ha sagt det för två veckor sen så att jag hade haft tid att tänka ut något nytt. Nu måste jag börja tänka på vad och hur jag ska göra detta utan teknik. FÖRBANNADE JÄVLA SKITSKOLA!!!
Efter den diskussionen blev jag på dåligt humör. Fest med klassen och andra från skolan lockade inte alls, bara tanken på det gjorde mig på ännu sämre humör. Jag gick hem, och gick lade mig direkt.

Lyckad examensdag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis iaf! Jag är gladför din skull. Trots att det inte riktigt blev som det skulle..
Puss och Kram

Anonym sa...

Kan du inte bränna ner den där skolan? Den verkar ju totalt störd. Grattis till examen och grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Ooops they did it again. They fuck with our lifes, oh baby baby..

Enda sedan staten bestämde att det var dags att sluta lura Mediaelever att vidareutbilda sig så har skolan haft inställningen att vad vi gör och våra behov inte räknas.
Fredrik är en jävla fitta.

Det var synd att du inte var med på festen dock, det var kul, jag slängde en korv från Kårbalkongen rakt på en Ordningsvakt på Olles ^^ Sånt är värt.