fredag 20 februari 2009

Jag fattar fortfarande inte!

Nu har jag hittat artikeln på aftonbladets sida. Jag blev inte ett dugg klokare av att läsa den. Jag vet fortfarande inte vad mikroblogg är för något. Det jag vet nu är att en R&B-stjärna överdoserade en medicin och bloggade detta under tiden hon var borta i huvudet. Om det är det som är att mikroblogga framgår inte riktigt, men hon ska vara försiktig med att mikroblogga i framtiden.

Va?

Det fanns andra ord i artikeln som jag inte har någon aning om vad det är. Twitter-diet?
"Usch. Nej, skriver hon på sin Twitter"
"Twitter skapar problem för mig nu"
"Jag är på Twitter-diet"

VA?!

2 kommentarer:

Mala sa...

Från www.mikroblogg.se: "En mikroblogg är en kortfattad blogg; ofta inte mer än ett sms. En snabb notering om något och inga långrandiga utlägg in absurdum."

Egen kommentar: det finns även nanoblogg. Då bloggar man med bara ett ord.

Sen när är Aftonbladet bästa källan till information?

Anonym sa...

Aftonbladet är dåliga, riktigt dåliga.