lördag 1 januari 2011

så var 2010 avklarat. nu är det bara att ta sig an ytterligare ett år..

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. Jag skaffade mig ju två nya jobb, med saker jag aldrig gjort förut. Förhoppningsvis gjorde jag något nytt som var lite roligare än det.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Svårt att komma ihåg sina nyårslöften så här ett år senare.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, eller det är min systers vän, men vi har ändå sett varandra växa upp så jag räknar det. Världens sötaste son har hon!
4. Dog någon som stod dig nära?
Inte som stod mig nära. Han stod en av mina bästa vänner nära och jag tyckte mycket om honom.
5. Vilka länder besökte du?
Bara Göteborg och England, ett stillsamt år resande sett.
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Det blev ju ingen resa till solen 2010, så det vill jag fortfarande ha. Även rikedomen uteblev förra året, så det står också kvar på önskelistan. Lite medgång skulle inte sitta helt fel.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
22 maj, min syster blev fru. 21 december..
8. Vad var din största framgång 2010?
Man skulle ju kunna tycka att ha lyckats med bedriften att få två jobb som en framgång. Men jag gillar bara det ena, så bokhandeln får bli min framgång 2010. Och att jag lyckades vakta två barn utan någon eller någonting gick sönder.
9. Största misstaget?
2009 års misstag varade även under 2010: Att jag inte blev rik.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag lyckades bränna mig rätt ordentligt på locktången igår, två gånger.
11. Bästa köpet
Flera av julklapparna jag gav bort är jag rätt nöjd med.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Under samma vecka fick jag veta att både min syster och en av mina bästa ska ha barn 2011 Det gjorde mig glad.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2010?
Lilla vackra Anna. Daisy, Daisy. Just a Friend. Och Don´t stop believin´kvarstår även 2010.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varit ett trött år.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Levt i nuet
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Levt i någon annan tid
18. Hur tillbringade du julen?
Hos päronen med päron, gravid syster, systers man och självklart min juldejt Tarz.
19. Blev du kär i år?
Jag blev lite kär i Harald, min systers väns bebis.
20. Hur många one night stands?
Det blir inte så mycket sånt när man har hamnat i ett förhållande.
21. Favoritprogram på TV?
Konstiga sporter på Euro Sport och Euro sport 2.
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hat är inte rätt ord. Besvikelse passar bättre för 2010.
23. Bästa boken du läste i år?
Katarina Von Bredow sviker ju aldrig, men jag vet inte om det var den bästa boken. M/S glädjen var bra. Sen är ju Neil Strauss biografi jävligt underhållande, men den är jag inte klar med.
24. Största musikaliska upptäckten?
Min karl. Underbart tondöv!
25. Något du önskade dig och fick?
Donkey kong, fotbad. Kommer ju bara ihåg julen just nu. Resten av året är rätt långt bort. Frukost på sängen ibland önskar jag mig och får då och då.
26. Något du önskade dig men inte fick?
Kan inte ha varit så viktigt eftersom jag inte kan erinra mig om något sådant.
27. Årets bästa film?
9 är bra, District 9, Coraline. Finns säkert ett gäng till.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag hade tagit ledigt. Fick frukost på sängen, sen var det städa och röja som gällde eftersom familj och vänner skulle komma på fika på kvällen och jag dagen innan hade flyttat in hos karln min. Det var grejjer och möbler överallt.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det ju alltid, men ja, det finns några specifika saker, men som jag inte kommer ta upp här.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Jobba, jobba, jobba, jobba , jobba.
31. Vad fick dig att må bra?
Lugn och ro
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag vet inte. Alltid finns det ju nån man ser i nån film som man tycker är snygg, men jag kan inte peka på nån speciell.
33. Vem saknade du?
Folk och hund.
34. De bästa nya människorna du träffade?
Alltså på riktigt så är familjen Bure riktigt roliga.

1 kommentar:

Mamma sa...

Jag kommer inte heller att glömma vare sig 22 maj eller 21 december.