måndag 31 januari 2011

Varför så trött?

Trötthet är underbart. I fredags gav jag mig fan på att jag skulle hålla mig vaken till 22 i alla fall. Kul om man någon gång denna vecka somnar efter 21. Klockan 20 satt jag och kämpade med ögonlocken. Karln hade några vänner över och det hjälpte till att lyckas. Dock så tyckte de att jag skulle ge upp och gå och lägga mig eftersom jag såg rätt sliten ut, och för att de såg att jag kämpade som en galning.
Vid 22-tiden var jag väldigt nöjd över att fortfarande vara vaken. Det firade jag med att gå och lägga mig.
På lördagen vaknade jag av att jag fick frukost på sängen. Jättegulligt av honom, verkligen. Men klockan åtta på morgonen?!

En lyckad lördagskväll blev det i alla fall! Mamma blev jätteglad över middagen och humor-musikalen jag bjöd henne på. Vi såg "Sugar - i hetaste laget". Sjukt rolig! Henrik Dorsin sprang omkring i klänningar och baddräkt i tre timmar. Skoj som fan!
Ibland behöver man komma bort från vardagen och dess bekymmer och besvär, vilket var anledningen till att jag tog med min mor på detta. Och jag lyckades! Vi runt om allting måste faktiskt också muntras upp.

Idag blev jag väckt av att det ringde vid tio. Det var sambon som ringde. Jag insåg medans jag svarade att han ringde från vardagsrummet på andra sidan väggen. Varför? Han ville ha skjuts till jobbet och var för trött för att gå in till mig och fråga. Två timmar senare, efter att jag på mitt ljuvliga morgonhumör hade gnällt på diverse saker, så fick han sin skjuts.
Sen åkte jag hem och somnade och sov i några timmar. För jag är så sjukt jävla trött hela tiden.

Så det kanske är sovdags? Klockan är ju faktiskt över midnatt, och hundarna väntar mig strax innan elva och bokhandeln vid tolv. Ingen rast och ingen vila här inte!
Förutom när jag sover...

2 kommentarer:

Mamma sa...

Bo-popi-do!

Lisa sa...

Underbart att han inte orkade gå in till dig=)