söndag 16 januari 2011

Accafellas (but we´re really women)

Varför är min telefon efterbliven? Helt plötsligt kan jag inte använda mejlen i telefonen längre. Tydligen kan jag inte mejla bilder från den till mig sälv heller. Jag hade en fin bild jag skulle lägga upp.
Nu flippar min dator. Den knäpper frenetiskt, som när man klickar på saker. Få den att sluta!!

Bilden visade i alla fall körmedlemmarna i den nya kören Accafellas (But we´re really women). Vi är fyra stycken och kom på idén under en kväll av vinpimplande. Två dagar senare hade vi vår första körövning. På det har jag en annan bild som borde läggas upp, Tessa ligger på golvet och sjunger och Hanna ligger i soffan..
Men vi är motiverade, det är roligt att ha något att göra en gång i veckan. Det bästa är att vi bestämmer nästa tid när vi ses. Hittills har det varit söndagar, förra söndagen och imorgon. Får se om vi fortsätter med det. En viss Hanna vaknade två minuter över det att vi skulle börja förra gången, och det var inte tidigt på dagen. Idag vet jag att hon är ute och slarvar, jag skjutsade nämligen in henne till det.

Nu har jag vant mig vid det knäppande ljudet. Men kommer nog inom kort att bli galen av det.

Jag tycker att det är fridfullt att ha sport på på tv.n. Hela dagen har jag legat i soffan och sovit med sport i bakgrunden. Somnade med rodel på, vaknade till fotboll. Somnade sedan till handbollen, trots att karln och en kompis levde om och tjoade till handbollen.
Förra veckan gjorde jag samma sak. Somnade i soffan trots att det var folk här. När jag vaknade hade ytterligare en anslutit, och lyssnat på mina snarkningar. Jag är så charmig..

Nej, datorn behöver fixas, det här är nog inte normalt, eller bra.

Inga kommentarer: