torsdag 27 mars 2008

"När ska vi sova?" "Det ska vi göra när vi har blivit utbrända"

Jag har varit i skolan över 30 timmar på tre dagar. 75% av min vakna tid är jag arg, sur, irriterad eller uppgiven. Skolan tär på mig. Idag låg jag på ett bord för att invänta nervsammanbrottet. Då ringde Sill, och vad vi än pratar om så blir jag alltid på bra humör när vi samtalar. Tyvärr så finns det alldeles för många irritationsmoment just nu så humöret skönk igen efter en stund, men nervsammanbrottet kändes längre bort. Tack kära Sill! Jag tror att jag ska bjuda dig på en öl imorrn.

Igår däckade jag vid 20. Klockan åtta imorse gick jag upp. Det var sjukt skönt att äntligen få sova ordentligt.
Imorrn har jag sovmorgon. Det är också sjukt skönt.

Jag och Hanna försökte idag klämma in lite tid i våra almenackor för lite utbrändhet tillsammans. Hannas förslag var först maj, men då har jag mitt examensarbete att göra så det gick inte. Jag sa juni, men det går inte för någon av oss, vi har ju båda bröllop att gå på och jobb att sköta, och jag har dessutom en flytt att genomföra. Hannas nästa förslag var oktober, men då har mitt jobb börjar på allvar så då har jag verkligen inte tid. Vi insåg att vi inte har tid att vara utbrända så vi gav upp. Istället ska vi ha en semesterkväll imorrn med öl och trevligt sällskap. Det förtjänar vi.

2 kommentarer:

Mala sa...

du kan väl vara utbränd i juli eller augusti? Då är man (läs jag) ju ändå bränd på utsidan så då kan man ju lika gärna vara bränd på insidan också. Dessutom heter det amlmanacka. Så det så

Mala sa...

Almanacka