tisdag 25 mars 2008

Tankar i natten...

Jag gick och la mig vid 22. Nu tre och en halv timme senare gav jag upp försöken att somna. Mitt huvud gör ont, mina öron gör ont. Jag hatar mina bihålor. Jag tycker lite synd om mig själv.

Jag är i Ö-vik igen. Imorrn ska jag till skolan och träffa idioterna och stolpskottet.
Men det är ändå trevligt att vara tillbaka i Ö-vik, det är fint här och jag får träffa Malin ordentligt igen, jag har saknat henne. Fast skolan vill jag inte tillbaka till. Men jag biter i det sura äpplet och ser ljuset hägra i slutet av maj, då äpplet blir sött.
Ska jag verkligen bita i sura äpplen? Jag är ju allergisk...



Det här är mitt lilla ljudrum i bussen som jag praktiskt taget har bott i under vintern. Det här var innan regel efter regel gick sönder på ljudbordet, då var det markereingstejp lite här å där.
Jag har tyvärr inte bilderna de tog på mig de gångerna jag satt å sov här inne. Det var paus och då får man göra vad man vill, så jag sov. De hade väldigt roligt åt det på jobbet.

Jag skrev en dikt igår om resan med skolan och resereportaget:

Nils skriver manus
Jana och Johanna sköter filmning och ljud
Jag sitter på stranden med en drink i handen

Jag borde bli poet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bättre att bita i söta karameller

Anonym sa...

hej anna! hur gick det med bussresan och har du det i Ö-vik ?snart åker vi utomlands :)

Anonym sa...

Mycket vacker dikt! Jag tycker att du borde bli poet!

Anonym sa...

Vackert skriver, tjejen!
Tror jag gör dig sällskap på stranden istället för att filma... Mmm med en drick i handen.... det lät gott! =)
Snart sticker vi till värmen! Wiihiii!!! =)