onsdag 12 mars 2008

Är det juni snart?

Vi har fått en lägenhet!! Malin, jag och Eleni flyttar in i en jättefin fyra i sommar, eller rättare sagt Jag och möblerna och alla kökssaker flyttar in i sommar. Malin och Eleni flyttar in i maj, tillsammans med två TVapparater, en madrass och en soffa. Den är riktigt fräsch, och billig. Jag vet precis hur jag ska inreda mitt rum. Jag längtar verkligen extremt mycket efter juni.

För att svara på min mors fråga om när jag sover: Det gör jag inte.
Jag har sovit 13 timmar på tre nätter. Men nu är det inte för att jag håller mig vaken. Det är bihålorna, öronen och mitt huvud som håller mig vaken. Jag har dessutom skaffat mig en ovana att vakna klockan 8 på morgonen. Och hur mycket jag än vill så kan jag inte somna om.
Jag brukar alltid sova som en död i bilen på väg till de olika städerna jag jobbar i, men igår när vi åkte till Timrå vaknade jag precis innan Ö-vik, det är inte ens halvvägs.

Men trots att jag var trött och sjuk så var det ganska kul att jobba igår. Jag var B-ljud, så mitt uppdrag var att se till att allt funkade inne på arenan. Vilket det gjorde under hela matchen. Så efter att jag hade riggat upp allt och vi hade testat allt så var det i stort sett bara för mig att vänta till matchens slut för att rigga ner. Jag stod mellan båsen och tittade på matchen, och kände stämningen. Ilska, glädje och besvikelse. Magnus Wernblom var förbannad på en linjedomare, jag både såg och hörde hans utskällning. Alla äckligt glada Timråspelare efter deras vinst i förlängningen, och Hans Jonsson tog ut hela sin besvikelse genom att slå sönder klubban i spelargången, precis bredvid mig. Det var kul att se allt sånt på så nära håll. Anledningen till att jag inte önskar Timrå någon lycka över huvud taget är för att jag hyser starka agg mot deras attitydproblem till tränare. Jag har nog aldrig träffat en större diva.

Inga kommentarer: