måndag 16 juni 2008

Landssorg?

Esbjörn är död. Det är väldigt sorgligt. Jag har många bra minnen som jag förknippar med honom och hans musik. De flesta involverar Sill, men det kanske inte är så konstigt eftersom hon är min Esbjörnvän.
Jag vill utlysa landssorg. Fast å andra sidan var det bara två av fyra som visste vem han var när jag försökte informera världen om denna hemska tragedi. Jag har utlyst lägenhetssorg.

Superstarts "Dagens citat" handlar ofta om hur man lever sitt liv. Om vad man gör med den lilla tid man har och att man spenderar för mycket tid med att inte göra någonting, att man slösar bort sitt liv. Alldeles nyss såg jag en reklam som handlade om att vi människor spenderar för mycket tid med att ha tråkigt. Så självklart har jag börjat fundera på det.
Jag har rannsakat vad jag gör med min tid och kommit fram till att jag faktiskt kan göra precis vad jag vill med den. Och det gör jag. Många skulle säkert ha ångest över att ha sovit hela dagen och spenderat kvällen med att sitta i soffan och dricka Cola. Visst har det varit lite tråkigt, men det har varit skönt. Jag är så mör efter helgens jobb med tusen blåmärken, en blodig tumme, ett klämt finger och all staketklättring, så min lugna dag var precis vad jag behövde.
Jag kommer nog inte göra så överdrivet mycket imorrn heller, men jag väljer ju det. Om man inte har tråkigt ibland så känner man väl inte njutningen när man har roligt?
Meningen var att jag skulle få ut något smart av detta, men jag är nog alldels för hög på socker, efter att ha druckit en och enhalv liter Cola på fyra timmar, för att få ut budskapet.

När jag anländer till Huvudstaden på tisdag ska jag utlysa lägenhetssorg hos päronen. För det är sorgligt, fruktansvärt sorgligt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är fruktansvärt sorgligt, han var något av det bästa vi hade. Jag hade lägenhetssorg igår.

Att ha tråkigt ökar kreativiteten!!