tisdag 9 december 2008

Handla, laga, baka kaka...

Jag har planerat att göra en efterrätt till familjen på julafton. Ett litet ihopkok jag hittade i en tidning för ett tag sen.
Idag(måndag) gjorde jag mitt första försök, för att se så att jag verkligen kan. Efter att min matmixer drabbades av överhettning och allt vispande fick göras för hand och hela köket var nedkladdat av diverse ingredienser så blev det äntligen klart. Och den var mycket, MYCKET uppskattad av mina försökskaniner här i Ume.
Jag har bilder, men det ska bli en liten överraskning till familjen så ni får inget se.

Jag gjorde middag till försökskaninerna också. Kycklingpaj, fast den rätten har jag gjort förut. Gott blev det. Jag ska bjuda min snälla syster och hennes snälla fästman på det. Jag har många matplaner som jag ska bjuda mina nya hyresvärdar på. Jag visar min tacksamhet på ett sätt som jag vet uppskattas av matvraket (systern) och herr Erik.

Jag är ta mig fan en naturbegåvning!!

3 kommentarer:

Mala sa...

Oh så spännande det ska bli.

Anonym sa...

Sa matvraket:)

Anonym sa...

Annars är du en jävel på att göra grillad kyckling, ris och sallad! Jag äter fortfaranderis med massa salt! OCH Svampingjoner!