torsdag 25 december 2008

Text-TV skrämde livet ur mig...

Seg som jag var satte jag mig vid TV:n för att se på text-TV och se om det hänt något i den stora världen medan jag sovit. Mina ögon drogs direkt till "Storbrand i Umeå". Jag skyndade fingrarna längs fjärrkontrollen för att trycka in sidnummret, och jag möts av texten: "Det brinner fortfarande kraftigt i studentområdet Ålidhem i Umeå".
Jag var inte längre seg, utan mer panikslagen. Där bor jag!
Det är ett ganska stort område, men ingenstans på text-TV stod det något om vilken adress det brann på.
Här hemma hos min syster höll de på att fixa med internetsladdar och det fanns inget internet för mig att kolla upp detta på.
Tänk om mitt hus höll på att brinna ner!
Jag kastade mig på telefonen och ringde till mina päron. Mamma berättade att det inte var hemma hos mig, och jag blev lite lugnare.
Men jävlar vilken brand det är. 90 evakuerade lägenheter, och några av de 90 lägenheterna kanske går att rädda.
Jag tror att jag har varit på fest där...

http://www.folkbladet.nu/?p=130721

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul och Gott nytt år till dig med!!När i januari kommer du??Kram Hannelé