tisdag 19 februari 2008

Har löss det sämre ställt än myror?

Jag har fått mina första frilansjobb! Prisma, som äger Power som jag praktiserar på, hade ringt till chefen och hört sig för om jag kan jobba lite för Prisma under våren. På två V75 sändningar (trav) på TV4 så ska jag vara B-ljud i vår.

Härom natten när jag låg på en madrass på Malins golv och stirrade hörde jag fotsteg utanför fönstret. Jag blev orolig, skulle människan kasta in en bensinbomb? Jag såg scenariot framför mig. Mannen tar sats och kastar bensinbomben så att den tar precis i mitten av fönstret, glas krossas och en brinnande flaska flyger över Malins säng och landar på mitt svarta och vita molntäcke. Men sen tittade jag på fönstret och insåg att det är ganska dumt att kasta in en bensinbomb genom ett fönster med neddragen persienn, bomben borde ju fastna i persiennen eller studsa tillbaka ner på den som kastar. Tystnaden utanför tolkade jag som att människan utanför hade insett samma sak och gått därifrån.

Ja, löss har det sämre ställt än myror. Det heter ju luspank och inte myrpank. Jag gick igenom hela insektshiriarkin i natt. Lusland kan liknas lite som ett u-land, svält och katastrofer medan övriga världen äter sig tjocka.
Jag önskar att jag kunde sova om nätterna istället för att ligga och tänka på bensinbomber och insekter.

Min halsduk luktar Oboy efter Svantes lill olycka under flytten i söndags. Lindas högtalare dränktes, Philip var täckt av chokladpulver och jag fick Oboy-paprika. Det var den paprikan jag änvände i den fruktansvärt goda köttfärspajen igår. Det måste varit chokladen som gjorde det.

2 kommentarer:

Mala sa...

you are wierd.

Anonym sa...

Det känns bra att få skratta emellanåt