onsdag 27 februari 2008

Hoppla polle

Det ramlade in snö på fönsterbrädan när jag öppnade fönstret nyss. Om det inte var så att Malin bor på andra våningen så skulle jag tro att vi hade blivit insnöade. Det har tydligen snöat som fan idag. Hur mycket har jag ingen aning om eftersom jag har legat i soffan hela dagen och tyckt synd om mig själv. Jag tycker fortfarande synd om mig själv, men nu sitter jag på en stol. Men vi kanske har blivit insnöade, jag vet ju faktiskt inte. Det blir en trevlig överraskning imorrn när jag måste ta tag i mig själv lite grann. Jag ska skämma bort mig med en kolabulle imorrn, tror jag, jag borde egentligen lägga ner detta hemska sockerförtärandet, men det kan jag göra på fredag. Är det fredag imorrn? Jag har ingen koll. Det märker jag väl om jobbet ringer imorrnbitti och undrar var jag håller hus. Det har hänt en gång. Då hade jag jobbat som ett as under veckan och hade bara en produktion kvar. Jag skulle bli hämtad 8.50, 8.58 ringer de och väcker mig, jag hade lyckats med att stänga av tre olika alarm i sömnen. 9.14 åkte vi från kontoret mot vår destination Luleå. Det var riktigt bra jobbat av mig måste jag säga.

Jag är nu mera halvtidsinneboende på två olika ställen. Det är lite rörigt. Jag har saker där, jag har saker här. Jag har inte träffat min dator på nästan en vecka, det känns jobbigt och jag måste gråta mig själv till sömns ikväll känner jag.

Inga kommentarer: