söndag 10 februari 2008

Varför får jag alltid bollar i huvudet?

Jag är olycklig. Jag kan inte hitta min röda halsduk. Var är den? Jag har letat i nästan alla mina hem, i de andra hemmen vet jag att den inte är. Jag är ledsen. Kom fram!!

Igår kom jag på en sak om mig själv: Volleyboll är inte riktigt min grej. Jag är helt totalt extremt värdelös. Men kul var det. Malin skulle passa till mig men var nog inte riktigt medveten om att jag stod typ en halvmeter ifrån henne, så hon passade en riktigt hård boll till mitt huvud, vilket resulterade i att jag ramlade ner i sanden, och att jag fick lite ont i pannan. Jag lyckades också med att slå i mina knän i varandra. Resultatet där blev ömma blåmärken. Min tumme är också blå, och väldigt öm. Det bevisar ju bara att jag offrade mig för laget, även fast jag antagligen gjorde mer nytta sittandes i sanden än när jag sprang och försökte träffa bollen...

Förra måndagen var en händelserik dag. Samma dag som jag var med om en av de läskigaste händelserna i mitt liv(svärdhot) så var jag även med om det bästa som någonsin hänt mig. Det var prinsesstårta, chokladbollar, småkakor, äppelkaka, små muffins, stora muffins, cocoskakor, morotskaka, hallon-och blåbärspaj, kladdkaka och donuts (och säkert något mer som jag för tillfället inte kommer ihåg). Det var fikabuffé!! Jag var i himlen i några timmar, helt underbart. Det bästa påhittet någonsin.

Om du var en röd halsduk, var skulle du då ligga och trycka?

2 kommentarer:

Mala sa...

Jag skulle ligga i en hall och trycka. Om jag inte satt runt en hals förstås. Har du verkligen tittat där?

Anonym sa...

vad bra att du hittade din halsduk