torsdag 24 juli 2008

Hur hamnade mammas Ipod i tvättmaskinen?

Min mamma har en en liten, liten Ipod. En sån där man inte kan se vad det är för musik man lyssnar på. Jag lånade den när vi åkte från Motala upp till Umeå häromdagen, min hade jag glömt i Umeå i söndags. När vi kom fram till Ume gav jag tillbaka hennes Ipod till henne, för att den inte skulle försvinna. Sen dess har jag inte sett den.
Idag när jag skulle ta upp tvätten ur tvättmaskinen (jag befinner mig i Stockholm, i mina föräldrars lägenhet just nu), så hör jag hur någonting skramlar i botten. Jag gräver runt bland den blöta tvätten och hittar till min förvåning mammas lilla Ipod. Många frågor dök upp i mitt huvud: Vad gör den i tvättmaskinen? Hur i he*****e hamnde den där? Och hur har den hamnat bland min smutstvätt, som har legat i badrummet i Ume och sen i en väska i bilen?!
Det enda rätta var att ringa min mor och tala om för henne att jag tvättat hennes lilla Ipod. Jag ringer och frågar om hon vet var hennes Ipod är någonstans. Hon svarar: Låg den i väskan? Då visar det sig att hennes handväska hade blivit nerkladdad med smält center i bilen på vägen ner. När vi hade kommit hem igår tömde hon väskan och la den i tvättmaskinen. Men hon missade sin lilla Ipod. Ren är den, nu återstår bara att se om den fungerar, vilket inte är så troligt efter två omgångar i tvättmaskinen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du tvättar minsann allt! Varför snåla om det finns plats i maskinen?!