måndag 7 juli 2008

Hoppla bollen

Varje gång jag jobbar med fotboll är det kallt ute. Hela förra veckan var varm å skön, sen kom lördag. Temperaturen växlade mellan 11-16 grader under resan till Skellefteå, där jag skulle jobba med fotboll. Det regnade på mig, min förkylning frodades. Sen blev det söndag och dags att åka till Sundsvall för att jobba med fotboll. Det var ännu kallare, det regande mer på mig. Förkylningen frodades återigen. Jag är rätt död idag.
Idag börjar Fotbolls-VM för minoriteter i Gällivare. Öppningsmatchen är Kurder vs Samer. Den matchen ska visas, i Kurdistan-TV. Jag ska inte jobba på den, därför skiner solen.

När lampan i badrummet går sönder mitt i natten blir man lite glad av att det är ljust ute på nätterna, då blir det inte kolsvart i badrummet och man ser nästan vad man gör. Den gick självklart sönder natten mot lördag, jobben i helgen har gjort det omöjligt för mig att fixa problemet. Förutom att det var för mörkt i badrummet för att se, så hade jag ingen glödlampa och affärerna har inte öppet 23 när jag kommer hem. Nu är det ljust ute och affärerna har öppet. Jag kanske ska göra nånting åt det där...

Fy fan va förkyld och jävlig jag känner mig just nu. Aj mitt huvud. Jag vill göra en bihåletransplantation!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du snart blir bättre!!!!

Anonym sa...

Du skulle haft en sån där smart 80-talsgrej som man stoppar i hålen i väggen och så lyser de. Kunde få dem både röda och vita och gröna...
Dem måste du väl ha sett?!

Annars finns det ju den fina spöke-lampan på IKEA!

Anonym sa...

Du skulle haft en sån där smart 80-talsgrej som man stoppar i hålen i väggen och så lyser de. Kunde få dem både röda och vita och gröna...
Dem måste du väl ha sett?!

Annars finns det ju den fina spöke-lampan på IKEA!