onsdag 16 juli 2008

Ume lever!

Mitt Guitar hero-spelande börjar spåra ur. Min vänsterhand gör så ont att det mer eller mindre är fysiskt omöjligt för mig att spela. Jag spelar inte ens för att det är kul längre, jag spelar för att slå mina rekord och spela perfekt. Vilket jag inte gör längre eftersom min hand inte fungerar. Jag behöver en Guitar hero-paus.

Igår var jag ute och ölade. Till min förvåning upptäckte jag att det finns liv i Umeå på somrarna. Jag bor bara i fel område. Det är inte så mycket liv i ett studentområde vid den här årstiden. Det är bara barn som lever om och trötta föräldrar som tittar på när barnen skriker och har sig i lekparken utanför mitt fönster. Fast utan barnen skulle det här bli ett spökområde.
Det var i alla fall kul att se en folksamling, som inte var samlade för att se fotboll eller hästar som springer runt, runt dagarna i ända. Utan en folksamling som hade trevligt och förtärde alkohol. Och det var trevligt att för en gångs skull vara en del av en folkmassa, och inte vara den som springer runt med hörlurar, som är större än mitt huvud, för att folk ska kunna köra med mig och be mig göra saker som inte har med ljud att göra. Jag är lite bitter på mitt jobb just nu. Jag längtar till hösten och hockeyn, då får jag vara min egen slav igen.

Varför har kvinnor alltid läppstift på sig på TV?

3 kommentarer:

Anonym sa...

"den som springer runt med hörlurar, som är större än mitt huvud" Haha sött! Mer bilder på sånt i bloggen tack ^^

Mala sa...

Håller med föregående talare. Vill gärna se hur du ser ut i för stora hörlurar. Vi lider ju av samma syndrom: litet huvud :)

Anonym sa...

Du får också börja använda läppstift! Då kanske du med hamnar i TV!!!