lördag 20 september 2008

Jag fick en sladd i ögat...

Internationella igelkotten Ivar...
Det är från Fem myror och var med på melodikrysset idag.
Fem myror är bra. Antagligen det bästa barnprogrammet som gjorts. Fast Evas superkoll är också väldigt bra. Det vann Kristallen för bästa barnprogram härom veckan.

Jag fick en sladd i ögat idag. Kablar gör alltid lite som de vill. Idag när jag stod och organiserade bland sladdar på jobbet, så fick en för sig att bli lite smått okontrollerbar och slog till mig i ögat. Det rann lite ur ögat en stund, sen gick det över.
Jag träffade även Hans idag, fotografen som råkade slå till mig i ögat för en vecka sen eller två. Han frågade hur det hade gått med ögat han träffade, om jag hade fått en blåtira. Det fick jag inte, jag var bara lite röd i ögat dagen efter.
Jag tror att det börjar bli dags för mig att alltid bära skyddsglasögon. Eller som min mamma säger: Sätt dig i ditt rum, rör dig inte, träffa inte någon, så kanske du blir frisk och håller dig hel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mammor har alltid rätt

Mala sa...

nej. jag tror inte att Anna skulle hålla sig skadefri och frisk i sitt rum heller. Det finns säkert nåt att slå sig på där med.

Anonym sa...

Ögonskadafetish? Anyhow, så höll jag få en limpa i ögat/ansiktet idag, limpan färdades med oerhörd hastighet, men eftersom jag har skill lyckades jag undvika den ala matrix