torsdag 4 september 2008

Magen vs Näsblodet, Micke vs Jesper...

Igår natt såg jag på Ultimate Fighting Championship. Den ena kommentatorn informerade mig om att det här "is the fight we´ve been waiting for our whole lives". Det var bra att han berättade det för mig, jag hade ingen aning om att jag hade väntat på just den här matchen i hela mitt liv. Och tur var väl det, jag hade blivit grymt besviken om allt jag hade väntat på i 24 år var det där.
De första fyra minuterna på första ronden dansade de omkring i "buren", som det kallas, och petade lite på varandra. Det enda som var kul att se var den enes runda mage som dallrade medan de studsade runt. I sista minuten började de slåss lite. Men sen stod de och kramades vid kanten. Helt plötsligt ser man blod på Han med magens rygg. Kommentatorerna var förbryllade, var kom blodet ifrån, och från vem? Hans rygg täcktes av blod och klockan plingade för att tala om att den första ronden hade nått sitt slut. Då fick vi alla reda på att det var den andre som blödde från näsan.
Den andra ronden började som den första, dans och skutt i ring. Men redan efter en dryg minut halkade Näsblodet i sin dans och Magen med blodet på ryggen hoppade på honom och slog och slog Näsblodet i ansiktet för allt han var värd. Domaren fick kasta sig ner på golvet över Näsblodet för att hindra Magen från att slå ihjäl honom. Det var äckligt, jag blundade. Matchen var slut.

Näsblodet tillkännagav senare att det var hans sista match någonsin. Han slutade.


För mig går sms:andet bra. Men det är sjukt jobbigt. Fast Jesper får typ lika många sms, om inte fler, varje dag, utan utmaning. Så nu har jag startat en egen tävling: Vem får flest sms av mig denna månad? Micke eller Jesper? Eller hinner någon annan ikapp?

Fortsättning följer, förutom för Näsblodet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter ju som om du haft mardrömmar

Anonym sa...

Känns som en bra idé att sluta... Förlorade han kanske?

Den heliga trion sa...

Nu har du en blogg till att skriva i. Det är den heliga trions blogg, nyskapad och nyskapande. Vi smsar användarnamn och lösen. Puss från 2 tredjedelar!