torsdag 25 september 2008

Jag sveps med av förändringens vind...

Efter en del tjafs och irritationer i lägenheten, som jag delar med två vänner, har nu beslutet tagits: Jag ska flytta ut.
Beslutet togs lugnt och sansat mellan mig och Malin-Junior. Vi var båda överens om att situationen mer eller mindre har blivit ohållbar, och för att vi ska fortsätta vara vänner så måste en av oss flytta ut. Eftersom jag vill bo ensam så bestämde vi att jag flyttar.
Jag har även tagit några andra beslut gällande mitt liv. Sill säger att jag håller på att bli vuxen, och hon tycker inte om det. Jag tycker att jag är läskig.
Jag vet inte när, men någon dag måste jag ha vaknat upp och insett att jag faktiskt inte är 19 längre. Jag är 24, och det är fan dags att ta tag i saker!
Och trots mina många oseriösa förslag på saker, så är de seriösa noga genomtänkta.
Jag ska alltså inte bli brandman, arkitekt eller ställa upp i Idol. Däremot ska jag flytta, hitta ett jobb, köpa bil och skaffa katt.
Ska man göra något kan man ju lika gärna göra det ordentligt...

Inga kommentarer: