tisdag 22 januari 2008

Det står en godispåse bredvid mig

Beslutet är gjort. I juni flyttar jag till Umeå och blir norrlänning på heltid.
Jag hade mitt möte med chefen idag. De vill ha mig kvar, och jag vill vara kvar. Fast jag blir inte anställd, jag ska frilansa. Men jag är inte orolig. När hösten kommer så har jag ganska bra med jobb. Allt sånt får jag veta i maj. Däremot vet jag inte så mycket om sommaren än, jag vet att jag kommer ha jobb, men inte hur mycket och det kommer nog inte bli så jättemycket, men lite är mer än ingenting. Det är dags att leta efter ett hem.
Jag firar med godis! Som jag i och för sig köpte igår...

Det är nästan den 23 januari! Det är två år sedan jag å min kära Sill begav oss till USA för att se världen och äventyren den hade att bjuda på. Det betyder att det nu är åtta år kvar tills vi ska göra om det! Fast baklänges...

Sen jag skaffade denna blogg så ringer inte folk till mig längre. Med folk menar jag mamma, syster och Sill (det är ingen annan som ringer mig annars heller). Tycker ni inte om mig längre?

Den svarta strumpan är kvar i hissen. Vid varje hisstur jag tar står jag stel av skräck och stirrar på den sluga strumpan. Vad vill den mig?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ringer dig....

Anonym sa...

Min ekonomi lär bli bättre av att du har skaffat en blogg! :)
Jag var inte medveten om planen om åtta år, men det låter trevligt och jävligt nice! Kan vi göra den utan öroninflamation den gången??
Puss