lördag 5 januari 2008

En jumbojet väger lika mycket som 76 afrikanska elefanter

Saker som inte är pepp när man försöker sova:
Att ha Högt över havet på hjärnan.
Att vara kissnödig.
Att ha ont i rygg, axlar, nacke eller huvud. Eller alla fyra på en gång.
Att höra hyseriskt fnitter från, vad jag tror var, lägenheten ovanför.


Det är tyvärr lite ont om äventyr just nu. Det mest spännande jag ska göra idag är att kolla på JuniorVm-finalen med Malin och Khalle (jag kallar honom Alvedon).
Jag ska iofs till affären också, man vet aldrig vad som kan hända då. Jag väntar med spänning på att bli bortrövad av några aliens. Jag tror att det skulle vara kul.

Nu har jag kollat upp det här med Hobby och Intresse.
Hobby: Aktiv verksamhet som man regelbundet och av renodlat intresse ägnar sig åt på fritiden.
Intresse: Spontan och lustbetonad inriktning av uppmärksamhet på något ämne. Kan också vara något som man naturligt sysslar med utanför arbetet.
Jag blev inte så mycket klokare.

Människor som äter popcorn på bio löper 3 gånger så stor risk att börja gråta under filmen än de som inte äter popcorn.

En mening jag skrev i början av detta inlägg är försvunnen. Jag tror att den har gått vilse i den vida webben. Det var någonting om Linda Bengtzing. Förhoppningsvis har hon också gått vilse.

Måndag närmar sig, det ska bli spännande...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker inte allas att du ska rövas bort v aliens.....

Mala sa...

det tycker jag