lördag 19 januari 2008

En svart strumpa åker hiss i mitt hus

Det låg en strumpa i hissen när jag kom hem. En svart strumpa. Vad gör en svart strumpa i hissen? Det finns en tvättstuga på varje våning så man behöver inte åka hiss med sina strumpor. Men nu verkar det som att någon har gjort det, men glömt den kvar. Så nu ligger den där i hissen och åker upp och ner, svart och ensam...

"Vem är det som står vid Marias säng om nätterna, och varför pekar hon mot den här stugan?" TV4plus alltså.
Det är jag som står vid Marias säng om nätterna och jag pekar på stugan för att jag vill att hon ska flytta dit för jag vill ha hennes hus!

Angående frågesporten: Rätt svar var D. När jag vaknade på morgonen och insåg att jag hade sår i pannan så tänkte jag: Självklart är det varulven som bor under sängen som har gjort det.
Grattis syster Malin! Du har vunnit en pubrunda med varulven! (Applåder)

Sill, jag har en fråga till dig: Du skrev att jag ska binda ihop mina händer så att jag inte river mig i pannan. Hur har du tänkt att det ska gå till? Visst, jag kan binda ihop mina händer, men jag kan ju fortfarande böja armarna så att jag har dem vid huvudet...
Förresten så började du kalla mig LillKitty när du, jag å MongoHanna spelade Cluedo förra sommaren. Hanna kallade du för Kitty, därav blev jag LillKitty. Eftersom jag är minst i världen.

Jag gjorde min klart bästa sändning idag. Jag kopplade alla sladdar rätt när vi riggade upp och de två småfelen med reglarna under sändningen var inte mitt fel, på riktigt. Men helvete vilken rörig dag det har varit. Min hjärna är helt stendöd. Jag skyller allt på vädret.

Men varför åker en svart strumpa hiss i mitt hus?
Den ska säkert hämnas. Den är ute efter mänskligheten. Den ska förgöra alla i det här huset i natt...

5 kommentarer:

Mala sa...

Pubrunda med en varulv.. I umeå eller? Är det ett pris? Bjuder han eller?

Den svarta strumpan kanske är Maria som kommer för att tala om att hon vill bo kvar i sitt hus

Anonym sa...

Ibland kan man hitta en svart strumpa i en buske eller på gatan eller så, kanske en sammansvärjning av svarta strumpor är i antågande

Anonym sa...

haha jag är ju riktigt rolig!! och angående bindandet av händerna så får du väl ha dem bakom ryggen.. du får väl tänka lite..
Men nu måste jag fan skriva klart den här förbannade uppsatsen!!puss

Anonym sa...

Tog hissen idag och såg den svarta strumpan igen :S när ska den svarta strumpan ge sig iväg??? vad vill den stackars oss?

Anonym sa...

Huu nu blev jag rädd... Det ligger nämligen 3 stycken svarta strumpor ute i våran hall... Det börjar bli riktigt ruggigt det här... =( Verkar som din mamma säger, det är nog något lurt i görningen på gång...
Vad ska vi ta oss till? Snart dags att kalla på SÄPO tror jag...

Nä nu ska jag själv ta itu med min egen blogg som inte ser särskilt aktuell ut.