lördag 5 januari 2008

George W. Bush var Cheerleader i skolan

Det är sånt här jag gör när jag har tråkigt. Skaffar en blogg. Vem vet, jag kanske blir road...

Jag läste i en blogg för ett tag sen om hobbys och liv. Det stod någonting om att om man letar efter en hobby, eller om man vill ha en, så har man inget liv. Jag har varken en hobby eller ett liv.
Just nu går mitt liv ut på att jobba.
Jag kom på det nyss när jag insåg att jag är ledig hela helgen och inte vet vad jag ska göra.
Jag ska iofs umgås med Malin, men vad vi ska göra vet nog varken hon eller jag.

Varenda människa har väl en hobby, eller är det bara intressen? Vad är skillnaden på en hobby och ett intresse?

Min hobby är att sova. Idag sov jag till 15.30. Lite smått utslagen i 14 timmar är väl normalt? Drömde sjukt många och konstiga drömmar som vanligt. Min granne och hans flickvän fick barn. Jag hörde bebisgråt. Det var så fruktansvärt verkligt att jag funderade på att knacka på förut och fråga om födseln gick bra. Men sen kom jag på att hon inte var speciellt gravid igår när jag träffade henne, å inte innan jul heller.
Jag drömde också att en annan granne gick in i fel lägenhet å lade sig i min säng. Jag försökte väcka honom, men han vägrade vakna. Istället vaknade jag på riktigt å hade ingen aning om var jag var någonstans. Så blir det när man sover på en massa olika ställen på kort tid, och när man väl kommer hem så möblerar man om.
Jag skulle också göra en musikvideo, jag fick otrevliga sms av folk och svarade genom att skriva på någon slags träskiva som jag skulle skicka med posten. Tydligen så lever jag inte i teknikvärlden...

Nästa vecka ska jag sluta gå omkring och tro att jag är fullt frisk och ringa farbror doktorn.

Min syster tror inte på nyårslöften. Det är en konstig sak att inte tro på. Är det inte så att det är sig själv man inte tror på? Jag tror på det. Jag är fullt övertygad om att jag och Sill kommer att lära oss morsealfabetet och dansen till Diggo-loo diggi-ley.
Jag sa också någonting om att jag ska njuta mer av livet. Men det ska jag inte.

Nu ska jag ägna mig åt mitt intresse. Law & Order.

Jag har en bild i huvudet på George W. Bush som cheerleader. Den är inte vacker, men ganska underhållande...

Inga kommentarer: