torsdag 10 januari 2008

En jävligt rolig dag

Roliga saker hände idag:
Min tavla ramlade ner från väggen för att jag hade så hög musik att väggen vibrerade.

När jag kom till kontoret imorse gick jag in i fikarummet, där var alla. Nästan en av de första sakerna jag fick höra från chefen var "så kanske Anna kan köra B-ljudet på fotbollen, fast jag vet ju inte vad du ska göra i sommar". Det vet inte jag heller svarade jag. Men det är klart som fan att jag gör det om de behöver mig. Sen gick jag in till chefen och sa att vi kanske borde prata lite om framtiden. Så att de vet hur jag tänker och jag vet vad de tänker. De har verkat lite osäkra på var jag ska ta vägen när jag är klar med utbildningen, de tror att jag vill tillbaka till Stockholm. Men jag sa att om ni vill ha mig kvar mig så kommer jag tillbaka till Ume, jag har ju ändå ingenting att göra någon annanstans. Det är ju det här jag vill hålla på med.
Det jag fick fram var att om jag vill fortsätta köra A-ljud på hockeyn så får jag hela nästa säsong, fast jag har bara kört en match själv än så länge men de tycker att det gick riktigt bra. Sen pratade vi om sommaren. Han tjatade på om att det inte ger så mycket pengar och att det är så få fotbollsmatcher. Jag sa att det inte gör så mycket, jag måste ju börja nånstans. Sen började han prata om att jag ska lära mig redigeringen ordentligt och tempot så kanske jag kan göra det, och att jag ska köra kamera på trav för då finns det mer jobb för mig i sommar. Han sa även att han i höst kanske kan lägga in mig som OB-ass på HD-sändningar (Canal + sändningar). Sen började han prata antällning och grejjer så nu vet jag inte riktigt vad som händer. Men positivt är det. Jag, chefen och min handledare ska ha möte om två veckor och prata om det här ordentligt.
Jag är så jävla glad att jag inte vet var jag ska göra av mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

That`s my padowan! Way to go!! Jag e både stolt och glad för din skull. Grattis i tusen!!

Anonym sa...

jag blev så glad för din skull, log hela kvällen