måndag 7 april 2008

Adolph ligger bakom en påse och skäms

Jag har hört att snön vräker ner i Umeå. Vilken enorm kontrast mot vad det är här. Solen skiner och det är asvarmt. Men det är skönt att det blåser.

Jag är på benen igen. Men är det inte det ena så är det andra och det tredje, samtidigt.
Urban drog med mig ut på en biltur med slovenen igår. Svetten rann, jag ville kollapsa. Men vi var bland kaktusar så jag höll mig på benen. Kaktusarna däremot ville annat. De är ute efter människokött. De gömmer sig i marken bland grus och stenar så att de kan smyga upp obemärkta och kasta taggar på en. Jag fick en i foten. Den sitter kvar i foten. Jag får inte ut fanskapet. Det gör ont. Dessutom har jag tappat rösten. 

Det bor en ödla i mitt rum. Den tycker om att vara i sängen. jag tycker inte om att den tycker om att vara där. Den brukar traska omkring under lakanet. Den gjorde nåt snyggt karatemove tidigare idag och hoppade ner på golvet när jag drog bort lakanet. Sen sprang den in i badrummet där den nu är instängd. Fast den kommer säkert ut genom springan ändå.
Jag har döpt honom till Adolph. 

Nu kallar folk på mig. Om nu Jesper räknas som folk...

7 kommentarer:

Mala sa...

skönt att höra att du är uppe och går men varför väljer du att trampa på kaktustaggar när du äntligen mår bättre?

Anonym sa...

Jag håller med Malin, kaktustaggar ska man hålla sig undan från. Hälsa Adolph att han ska hålla sig i badrummet eller ute kanske

Anonym sa...

Ikväll är det Liverpool-Arsenal på Anfield!!! håll alla tummar du har!

Anonym sa...

Haaaaaalå... jag gillar att du har gett ödlan ett namn...nu har du någon att prata med om kvällarna när du kommer hem... kul att du är uppe och går...eller åker bil... det är ju alltid något.. jag sitter och pluggar det märks va?? Pöss see you soon....ge adolph en puss från mej..han kanske är min prins??

Anonym sa...

Liverpool är i semi, vann med 4-2 idag. Vilken nervpärs.
Målen gjorda av Hyypiä, Torres, Gerrard och Babel.
Pappa slutar inte förräns 16 på torsdag, så du får nog ta dig hem själv, hoppas det är ok.

Nu är det sovdags! Hälsa Adolph

Anonym sa...

ville bara säga puss och kul att du kommer hem igen! har tänkt skicka typ 4 sms till dig, men har lyckats hålla mig.. puss igen

Anonym sa...

Passa dig för kaktusarna! Vem har sagt att de är snälla?!