onsdag 23 april 2008

Bluetoothraggning

I höstas läste jag på Aftonbladet om fenomenet Bluetoothraggning. Det går till på det viset att man aktiverar sin bluetooth på sin telefon, eller vad det nu är man har, sen skickar man iväg en bild på sig själv till en eller flera andra i närheten som har sina bluetoothar aktiverade, sen väntar man och hoppas att man ska få respons.
Jag var tvungen att prova idag, jag vill veta om det är någon som nappar på detta fenomen. Så jag skickade iväg en bild. Problemet var bara att jag satt i päronens kök och den enda aktivierade blåtanden i närheten var min dator. Så jag skickade en bild på mig från telefonen till datorn.
Slutsatsen är att bluetoothraggning är tråkigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar roligare att träffa folk i verkligheten

Anonym sa...

Svar från min blogg:

Anna Po: Ja, nu har mitt avtagit. Hehe rejält virus? Jovisst, det är ju det jag sagt hela tiden, redigt elakt som satte sig på bronkerna direkt. (Lufttrummorna från lungorna) Men det ger ju med sig med lite tid:)

Anonym sa...

Men! Det var ju värt ett försök! Någon trevlig prick hade ju kunnat haft sin bluetooth igång!