måndag 4 augusti 2008

Jag väntar på att även TVn ska gå sönder...

Jag slog upp ögonen. Det var ljust ute, jag kände mig rätt pigg. Min gissning var att klockan var runt tio, det kändes så. Klockan var dock inte riktigt på min sida. Den visade 06.57. Jag lade mig ner för att sova lite till. 07.45 gav jag upp försöken och tog mig ur sängen, gick in i vardagsrummet och rotade i några flyttlådor, hittade det jag letade efter och gick in badrummet för att borsta tänderna(Det var inte tandborsten jag letade efter i flyttlådorna). Vandrade omkring i lägenheten bland allt bråte i några minuter för att sedan lägga mig i sängen igen. Jag slog på TVn för att se på nyheterna. Ingenting nytt hade hänt sen min Text-TVtur på natten, den stora flugan som bråkade med mig igårkväll flög in i mitt rum igen, jag zappade runt lite på TVn. På Barnkanalen var det en stor röd hund som tittade in genom ett fönster som var lika stort som hundens ena öga(stalker?), på Discovery sjönk båtar, på femman berättade Rihanna om sina tatueringar. Jag vände mig om för att försöka få lite mer sömn. Tio minuter senare höll båtar fortfarande på att sjunka på Discovery, jag fick veta att den röda (stalker?)hunden hette Clifford och att Haydn, från Heroes, har jobbat på sitt album i 3-4 år. Jag gick upp och vandrade omkring igen, tog en dusch, tog en ny rundtur i lägenheten, slog i fotknölen så att den började blöda. Jag plåstrade om min fotknöl och kröp ner i sängen igen. Hittade SuperNanny på fyran, idiotföräldrar och idiotbarn, kollade på någon dålig serie på TV4+, kollade på fler dåliga serier, blev hungrig. Jag gjorde iordning smörgåsar och choklad och satte mig i min fåtölj och fortsatte att stirra på dumburken, datorn satt i mitt knä. Efter ett antal dåliga serier och Hem till gården så kom jag fram till att det var dags att ta tag i dagen. Jag satte igång min stationära PC, blev glad över att den har blivit snabbare under året den
stått i lådan hos päronen, uppdaterade lite program, började sätta ihop min bokhylla. Itunes ville att jag skulle starta om datorn, MTV skvalade i bakgrunden. Jag startade om datorn, datorn startade om sig, datorn startade om sig, datorn startade om sig, och så höll den på om och om och om och om igen. Jag skickade iväg några sms, drog ur strömmen ur datorn, satte i strömmen igen, satte igång datorn och datorn startade om sig, om och om och om och om igen. Jag satte den i vänteläge, jag väckte datorn ur vänteläget, och datorn startade om sig själv, om och om och om och om igen. Jag ringde min mor och beklagade mig. Under samtalet blev jag lite hungrig så vi avslutade pratstunden. Jag stängde av datorn helt, gick till köket, öppnade kylskåpet och tog fram äppelpajen jag bakade igår, gjorde iordning vaniljsås. Glad över att äntligen ha en mikro i lägenheten la jag upp äppelpajen på en tallrik och ställde in den i mikron. Jag satte igång mikron, magen kurrade, det började lukta bränt från mikron. Jag öppnade mikron och insåg att jag hade glömt att ta bort lite tejp från botten på mikron. Jag tar bort tejpen, sätter igång mikron igen. Det brända lukten är kvar, väntade på att den brända lukten skulle försvinna allt efter som, lukten blev värre, det kom rök från mikron. Jag stängde av mikron, öppnade den, tog ut pajen, den var kall. Mikron däremot var brännhet, det ryker fortfarande, det luktar illa, jag drar ur sladden. Jag ringer min mor och beklagar mig lite igen. Hon skrattar åt min uppgivenhet för elektriska saker och råder mig till att hålla mig borta från dem idag. Jag gick in köket, satte igång ugnen, stoppade in äppelpajen i ugnen och väntade. Ugnen gick felfritt och jag fick min paj. Satte mig i fotöljen i mitt rum med datorn i knät och med TVn på framför mig. Modemet bestämde sig för att lägga ner. Jag drog ur modemet, satte in modemet igen och kopplade upp mig. Modemet la ner efter ett tag igen.
3 ringde mig faktiskt i lördags, det tog dem bara tre veckor att komma på att det antagligen är modemet det är fel på. Hon sa att jag ska lämna in det, hon frågade om jag har en trebutik i närheten. Nej sa jag (det finns ju typ bara i Stockholm, idiot). Jag ska lämna in den på Phonehouse sa hon. Jag försöker få henne att förstå att jag inte kan vara utan internet om modemet behöver skickas iväg. Hon säger att jag får ju internet igen när modemet är fixat(Jaha? Och hur lång tid tar det då?). Jag säger återigen att jag behöver internet varje dag, hon säger samma sak igen. Jag omformulerar mig och frågar idioten(jag var fortfarande trevlig mot henne) hur det är tänkt att jag ska få tillgång till internet om de har mitt modem. Då trillade poletten ner och hon sa att jag ska få ett lånemodem. Jag tvivlar på att jag kommer att få ett lånemodem, 3 är inte så bra på det här med kundservice. Samtalet tog slut och jag fortsatte att springa efter reportern och fotografen på travbanan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ett önskemål. Detta önskemål är att du bloggar minst tre gånger om dagen. Så att jag har ngt att göra på jobbet. Du kan ju blogga från mobilen hur lätt som helst. Jag tycker att det är dags att du anstränger dig lite för min(och för vår vänskaps)skull! MVH Den mäktige sill