fredag 1 augusti 2008

Internet får obefogat skäll av mig...


Jag släpade min tunga väska till Bromma flyplats. Kämpade som ett djur för att få upp den för trappan på bussen, och ner. Jag trodde att jag var klen. Men så var tydligen inte fallet. När väskan kommer åkande på bandet på Umeås flygplats ser jag den rosa lappen. Trevligt med bekräftelse på att man inte är klen. Men samtidigt som jag såg lappen så slog det mig att det inte finns någon hiss i mitt hus, utan spiraltrappor två våningar upp. Upp kom både jag och väskan, och resan hem till Ume blev dagens styrketräning.

Att lära sig av sina misstag är tydligen någonting jag inte har lärt mig. Jag satt på golvet och skruvade på en skruv, när jag slant och högg mig i vänster ringfinger med skruvmejseln. Det rann lite blod från fingret och det gjorde satans ont. Tio minuter senare, när ringfingret blivit omhändertaget och omplåstrat, slinter jag med skruvmejseln igen. Denna gång är det vänster tumme som får sätta livet till. Tummen klarade sig dock utan blod, den blev bara lite skinn fattigare. Ca fem minuter efter den andra attacken från skruvmejseln så anfaller den igen. Denna gång hann jag flytta på vänsterhanden och mejseln åkte ner i golvet istället. Sen slutade den att bråka. Det var helt enkelt inte lika kul att hugga golvet som det var att hugga min hand.

Efter det blev jag arg på musiken från webradion som lade ner. Jag skällde på mitt modem för att det hade kopplat ner. När det hade kopplat ner tre gånger skällde jag ännu mer. Sen insåg jag att det automatiskt sattes på en funktion, när jag uppgraderade och installerade om skiten, som frågar om den ska koppla ner efter 30 minuters inaktivtet. Jag var ju upptagen med att vinna över skruvmejseln så jag märkte ju inte det. Så tydligen kopplar den ner om man inte svarar på frågan. Fast nu har webradion lagt ner igen...

Jag kanske ska ge upp det här med webradio och skruvmejslar för kvällen. Lite sömn skadar ju aldrig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, heavy! Heavy metal!

Mala sa...

Haha. Vissa saker kan bara du få till. T ex en väska med heyvymärkning och bråk med skruvmjeslar. Och så kuddparadis såklart :)